tirsdag 14. juli 2009

Big ball strikk

Jeg har fått sansen for garnet big ball, lett og luftig mohairgarn som strikkes på tykke pinner.
Vester har jeg strikket etter eget hode, la opp 102 masker på pinne 8. 4 rett 2 vrang til det måler 45 cm. Fell 6 masker i hver side , neste omgang legg opp 24 over armhull. strikk 5 cm fell 2 r sammen strik 2 rett ,2 vr. strikk 5 cm fell på samme måte 2 ganger til. Fell av og du har en vest på et øyeblikk. Sjalet er strikket etter eget hode det og men mønstret kallest vel mimosa. Kisten som sjalet er dandet på må jeg vel også få med bilde i sin helhet. Det er min oldefars gamle Lofotkiste som jeg arvet som ung. Den hang og slang så den er pusset opp og jeg har selv rosemalt den. Det gjorde jeg da jeg var 18 år gammel. Litt av en jobb så den er jeg veldig glad i. Vet ikke hvor gammel den er






3 kommentarer:

MayM sa...

For en flott kiste du har pusset opp. Der gjorde du en flott jobb. Artig med slike gamle arveting. Nydelig sjal og vest du har strikket også.

Wenche/chawo sa...

Så flott vest og sjal ,du har laget.Og kisten var kjempefin, med rosemalingen.Kjempebra jobbet i en alder av bare 18 år.

Pinnepenn sa...

Så fine ting du har strikket, og for et flott arbeid på kista.