søndag 15. juni 2008

Jakke og lue

Da var jeg endelig ferdig med min jakke strikket i fabel, den er i rillestrikk i flere retninger. Startet i april med denne, men mai var for varmt til å strikke store ting.
Denne jakka kalles bare for uniformen på strikkekafeen jeg går, siden 10-12 av oss har strikket denne . Enkel og pen , men fy så kjedelig for meg som søker utfordringer.








Garnslanking er et hyppigt tilbakevendene tema her i huset. Så i gårkveld fant jeg fram boka "skjulte tråder i strikkekunsten". Det er noen fine restegarnsmønster der. Gubben sa fra at han vil ha "frierlue", det blei det da. Han ønsker så skjeldent strikketing, så det var bare å ta igang.
Strikket i fridtidsgarn og tovet i maskin på 30 grader. Den ver faktisk gøy å strikke

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jakka er jo fin den:) fine farger:)

Ruth sa...

Lekker jakke. Supre farger også.

Jeg viste ikke at det var spesielle luer til "friing". Men den ble jo flott da.

Ha en fin uke.

Anonym sa...

flott uniform da:-D og lua, ja den er fin den også...men ikke snakk om garnslanking da...hehe, med 2,9kg innkjøpt i juni og strikkeudugelig arm ligger jeg litt dårlig an på den fronten for å si det pent *lol*

(nei ok da, jeg er litt sur for det med armen;-)